Hits.ir
elinews
 

ارسال به دوستان

مالباختگان شکایت کنند؛
جهانگردان کف‌زن دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: دو سارق سابقه‌دار طایفه فیوج که در یکی از شعبات مؤسسه‌ای مالی و اعتباری مبلغ 1 میلیون و چهارصد و پنجاه هزار تومان کف زنی کرده بودند، با آموزش بخشنامه سراسری این مؤسسه، یک ماه بعد در شعب‌های دیگر به دام افتادند.

خبرگزاری فارس: جهانگردان کف‌زن دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، پنجم مهرماه سال جاری دو مرد جوان به شعبه ستارخان یک مؤسسه مالی و اعتباری رفته و درحالی که با زبان انگلیسی حرف می‌زدند خودشان را جهانگردان خارجی معرفی کردند.
 
این دو نفر به بهانه خورد کردن تراول 50 هزار تومانی خیلی سریع از شعبه خارج شدند. روز بعد این دو جوان پس از شناسایی موقعیت شعبه مجدداً به همان شعبه رفته و به بهانه تفاوت تراول آنها با بسته تراولی که در دستان کارمند شعبه بوده، بسته را برای مدّت بسیار کوتاه (حدود 15 ثانیه ) تحویل گرفته و در مقابل چشمان کارمند شعبه ارزیابی کرده و به کارمند شعبه تحویل دادند. این دو جهانگرد خارجی بعد از این کار خیلی سریع از شعبه خارج شدند. کارمند شعبه که به کار دو مرد جوان شک کرده بود با شمردن تراولها متوجه شد تعداد 29 عدد تراول 50 هزارتوانی ( 000/450/1 تومان ) از تراولها کم شده است.
 
با بازبینی تصاویر دوربین مداربسته معلوم شد که دو مرد جوان که خود را جهانگرد خارجی معرفی کرده بودند در همان زمان بسیار کوتاه و در مقابل چشمان کارمند شعبه اقدام به کف زنی تراولها و سرقت کرده‌اند.

با شکایت نماینده حقوقی این مؤسسه در دادسرا، موضوع رسیدگی به این پرونده به کارآگاهان ارجاع شد امّا در ادامه با بخشنامه داخلی مؤسسه، شرح ماجرا و آموزش و هشدار به همراه یک عدد سی‌دی فیلم این سرقت کف‌زنی از شعبه به تمامی شعبات تهران و استان‌های سراسر کشور ارسال شد.
 
در 11 آبان ماه، همان دو مرد جوان در مراجعه به شعبه رازی (شهرری) این مؤسسه رفته و می‌خواستند با شگرد مکالمه با زبان انگلیسی و معرفی خود به عنوان جهانگرد خارجی و آشنایی بیشتر با تراول‌های ایرانی، از کارمند شعبه درخواست دیدن بسته‌ای از تراول‌ها کنند. از آنجایی که این کارمند فیلم دوربین مداربسته شعبه ستارخان را دیده بود و نیز در مورد بخشنامه داخلی مؤسسه نیز توجیه شده بود، در یک اقدام هوشیارانه و مشورت با رئیس شعبه درب شعبه را قفل کرده و با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت.
 
لحظاتی بعد مأموران کلانتری 172 حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در محل این شعبه حاضر شده و متهمان را به کلانتری انتقال دادند. با تشکیل پرونده مقدماتی برای این دو نفر آنان اتهام خود را رد کرده و اظهار داشتند که ادّعای کارمند شعبه صحت ندارد.

با دستور حسینی بازپرس شعبه دوّم دادسرای شهرری متهمان به اسامی "حسین – م " و "علی – م" جهت رسیدگی تخصصی به سرقت آنان در اختیار کارآگاهان مبارزه با سرقت به عنف پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

در تحقیقات از کارمند شعبه رازی شهرری در خصوص قصد مراجعه متهمان به این شعبه و همچنین با اخذ سی دی سرقت کف زنی شعبه ستارخان و بازبینی سی دی توسط کارآگاهان، مشخص شد این دو نفر در سرقت از شعبه ستارخان نقش داشتند.

در این ارتباط کارمند شعبه ستارخان نیز به پایگاه نهم دعوت شد و متهمان را همان دو نفر سارق کف زن ششم مهرماه معرفی کرد.

متهمان با توجه به مدارک مستند و اظهارات کارمندان شعبه اعتراف به سرقت کف زنی از شعبه ستارخان کردند.

در تحقیقات بعدی یک عدد سی دی دیگری از یکی از باجه‌های پست بانک در کرج نیز به دست کارآگاهان پایگاه نهم رسید که در این مورد نیز متهمان با همان شیوه اقدام به سرقت تراول به شیوه کف زنی به بهانه معرفی خود به عنوان جهانگرد خارجی و عدم آشنایی اش با تراول اعلام کرده بودند.

در انگشت‌نگاری از متهمان، سوابق آنها در خصوص سرقت کش روی و کف زنی نیز به دست آمد که قبلاً‌ با مراجعه به مراکز مالی و تجاری اقدام به کف زنی یا کش روی کرده بودند.

در ادامه رسیدگی به این موضوع متهمان پیشنهاد مبلغ 000/800/1 تومان رشوه به افسر پرونده در پایگاه نهم کردند که این مسئله در هماهنگی با رئیس پایگاه و پس از دریافت مبلغ صورتجلسه شده و به نظر حسینی قاضی پرونده رسیده و به اتهامات این دو سارق طایفه فیوج اضافه شد.

با این شرایط و ادامه تحقیقات پلیسی از "حسین" و "علی" متهمان به بیش از 10 فقره سرقت در مؤسسات مالی و اعتباری و بانک های خصوصی و دولتی در سراسر کشور به شیوه کف زنی اعتراف کردند.

از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی پس از شناسایی مالباختگان، نمایندگان حقوقی آنها به پایگاه دعوت شده و تحقیقات انجام شده به اتهامات دو جهانگرد قلّابی اضافه شد.

در این پرونده با توجّه به نوع رفتار متهمان (انکار اوّلیّه سرقت‌ها، پیشنهاد رشوه به افسر پرونده و ...) و احتمال سرقت‌های بیشمار متهمان در سراسر کشور، قاضی پرونده با پیشنهاد انتشار بدون پوشش تصاویر آنان در جراید برای شناسایی سایر مالباختگان موافقت کرده است.
 
سرهنگ کارآگاه حسین عباسچیان رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به این که متهمان از سارقان طایفه فیوج بوده و احتمال سرقت فراوان آنها در سراسر کشور وجود دارد، از تمامی مالباختگان به ویژه مراکز تجاری و اقتصادی (‌بانک‌ها ، مؤسسات مالی و اعتباری ، طلافروشی‌ها و صرافی‌ها و ... ) دعوت می‌شود جهت پیگیری یا طرح شکایت به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ( شهرری ) مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 73948278  یا 73948255  تماس حاصل نمایند.

سرهنگ عباسچیان در پایان ضمن توصیه‌ای گفت : همواره به شهروندان محترم توصیه می‌شود در مقابل ادّعای افراد ناشناس هوشیاری لازم را داشته باشند که در اغلب پرونده‌ها اشتباه مالباخته، سارق را در انجام کار مجرمانه اش موفّق می‌کند. البتّه مهم‌ترین هدف پلیس در اطلاع رسانی‌ها کشف و دستگیری در پرونده‌ها همواره آموزش شهروندان برای کاهش وقوع جرائم است که در این راستا اقدام تحسین برانگیز مؤسسه مالی اعتباری پس از وقوع سرقت کفزنی در شعبه ستارخان و صدور بخشنامه داخلی به همراه ارسال یک عدد سی دی سرقت و دستور هوشیاری کارمندانش در سراسر کشور از نظر پلیس بسیار به جا و صحیح بوده و همچنین هوشیاری کارمند شعبه رازی نیز تحسین برانگیز است و چنانچه تمامی شهروندان همواره نسبت به اظهارات افراد دقّت و هوشیاری لازم را داشته باشند یقیناّ شاهد کاهش قابل توجه وقوع تمامی جرائم در جامعه خواهیم بود .
 

 

چهار شنبه 30 / 8 / 1390برچسب:, :: 3:3 ::  نويسنده : majid asadi eadivand
"فیلم" باتوم زدن به یک کهنه‌سرباز آمریکایی ایرانی تبار توسط پلیس اوکلند

خبرگزاری فارس: پس از گذشت 2 هفته تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد پلیس آمریکا یک کهنه‌سرباز آمریکایی ایرانی تبار را برای چندبار با باتوم مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

به گزارش ellinews، به نقل از خبرگزاری مهر :

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: اراده خداوند متعال بر این بود که صدام به دست دشمنان دو ملت ایران و عراق از بین رفت و دولتی اسلامی و مردمی که متناسب با فرهنگ خاص مردم عراق است روی کار آمد.

 



ادامه مطلب ...


شش استراتژی برای کاهش موفقیت آمیز وزن

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

شما تاکنون این توصیه را در مورد کاهش وزن بارها شنیده اید: کمتر بخورید، بیشتر ورزش کنید. بسیاری انجام این دستورالعمل ساده را دشوار می یابند. شما هر روز خودتان را در انواع موقعیت هایی می یابید که کمتر خوردن در آنها واقعاً دشوار است............



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:قتل همسر , سوءظن,,, :: 23:3 ::  نويسنده : majid asadi eadivand


به گزارش eliinews، به نقل از خبرگزاری مهر :

در دومین جنایت روز شنبه مردی به خاطر اختلافاتی که با همسرش داشت او را با ضربه های چوب کشت. ماموران پس از حضور در محل جنایت با جسد غرق در خون زن جوانی روبرو شدند که با ضربه های جسم سخت از پا درآمده بود.


ادامه مطلب ...
 

به گزارش خبرنامه هستی نیوز، به نقل از خبر آنلاين :



جلالی با اشاره به اینکه دولت مشغول تدوین لایحه جامع گذرنامه است، تصویب چنین طرحی را غیر ضروری خواند و گفت: البته کمیسیون امنیت ملی به تشذیذ مجازات متخلفین پرداخته و از سه تا 5 سال حبس و محرومیت از گذرنامه را به آن افزوده است.


ادامه مطلب ...
به گزارش سوشا نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس :

سرهنگ خانچرلی افزود: با اجرای این طرح‌ها در مدت مذکور 8 معتاد پر خطر و فروشنده مواد مخدر و 13 اراذل و اوباش دستگیر و 224 کارتن خواب نیز جمع آوری شدند.

  نويسنده : shahram asadikhah


ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب در پيامي از تيم ملي وزنه‌برداري براي شاد كردن دل ملت عزيز ايران تشكر كردند.

متن پيام حضرت آيت الله خامنه‌اي به شرح ذيل است.

بسم الله الرحمن الرحيم

كاروان اعزامي به مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان

سلام عليكم

از شما جوانان و مدال آوران غيور به ويژه آقايان بهداد سليمي و كيانوش رستمي، كه با موفقيت خود در اين دوره از مسابقات قهرماني جهان، دل ملت عزيز ايران را شاد كرده‌ايد، تشكر مي‌كنم.

سيد علي خامنه اي / 22 آبان


ازدواج هزاران زوج چيني در روز 11/11/2011

زوج چيني


 



ادامه مطلب ...


اولین تزریق خون مصنوعی به انسان با موفقیت انجام شد

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

به گزارش ایران ویج به نقل از ایسنا ، محققان دانشگاه پی‌یر و ماری کوری در پاریس در این پژوهش به استخراج سلول‌های بنیادی خون‌ساز از مغز استخوان یک داوطلب پرداخته و آنها را در آزمایشگاه برای تبدیل به سلول‌های خونی با ترکیبی از عوامل رشد، پرورش دادند......



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:, :: 22:48 ::  نويسنده : majid asadi eadivand


مبتلا به ایدز از طریق روابط جنسی در ایران رو به رشد است !

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

مسئول ایدز مرکز بهداشت جنوب تهران با بیان این که روند ابتلا به ایدز در حال جابه‌جایی و تغییر است، گفت: از سال ۸۹ تا امروز، روش شایع ابتلا از تزریق به مقاربت جنسی در حال افزایش است به طوری که طبق آمارها در سال ۱۳۸۹....



ادامه مطلب ...

غذیه و رژیم خوراکی

 7 قانون طلائی خوراک در دوران بارداری

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

1. حتی اگر تغذیه خوبی داشته‌اید رژیم غذائی خود را متعادل‌تر كنید
تقریبا" همه بانوان باردار به مقادیر بیشتری پروتئین، بعضی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند اسید فولیك و آهن و كالری برای دریافت انرژی نیاز دارند. غذاهای آماده را محدود كنید زیرا آنها فقط حاوی مقادیر زیادی كالری بدون ارزش غذائی هستند........



ادامه مطلب ...

یکبار در بوشهر، عده ای شبانه به خانه یک داور رفتند و او را کشتد. فرد ضارب، شاهرگ آن داور را مثل روح الله داداشی قطع کرد و چند وقت بعد هم او را در ورزشگاه بوشهر اعدام کردند.



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان news و آدرس ellinews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 78
بازدید کل : 13218
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1